Creaţii

Sărbătorile de iarna în străinătate

A venit vacanţa de iarnă. În ultima zi de şcoală ne-am urat sărbători fericite şi toţi colegii am plecat acasă fericiţi că se apropie sărbătorile de iarnă.

Ajungând acasă am aşteptat-o pe mama să ne facem planurile pentru vacanţă.

În prima zi am ajutat-o la curaţenia de iarna şi în următoarea zi am fost la bunica mea să o ajut la pregătirile mesei festive din prima zi a Crăciunului. Tot în ajun de Crăciun a ajuns acasă şi fratele meu, încarcat de dulciuri. Încă de dimineaţă copiii din cartier au bătut din uşă în uşă, colindând şi anunţând naşterea Domnului Iisus Hristos. Afară era frig şi soarele strălucea printre nori. Zăpada a acoperit oraşul încă de la începutul lunii decembrie. Era o zi frumoasă, iar eu îl aşteptam pe Moş Crăciun, dar agitaţia de peste zi m-a adormit mai repede.

A doua zi de dimineaţă am observat cu plăcere ca Moşul îmi lăsase şi mie cadouri, chiar dacă mama îmi spusese că s-ar putea să nu treacă şi pe la mine, pentru că nu m-am străduit pe cât puteam la şcoală. Am fost încântat să descopăr un PSP împreună cu un joc cu maşini şi două carduri de memorie de care aveam nevoie.

În jurul prânzului, împreună cu mama şi fratele meu, am plecat la bunicii mei să sărbătorim împreună prima zi de Crăciun. Am mâncat tot felul de bunatăţi făcute de bunica mea la pregătirea cărora am participat şi eu, după care, aşa cum facem în fiecare an, ne-am aşezat la masă să jucăm remi. Spre seara am plecat toţi trei acasă urmând să începem pregătirea bagajelor pentru vacanţă. Fiecare dintre noi şi-a făcut valiza cu tot ce aveam nevoie în cele 12 zile în care eram plecaţi.

În a treia zi de Crăciun am plecat la Bucureşti de unde a trebuit să luăm avionul către Barcelona, locul întâlnirii noastre cu sora mea, şi de unde plecam în vacanţă într-o croazieră în insulele Canare timp de zece zile.

Cu mare bucurie ne-am îmbarcat în avion, zburând timp de trei ore către Barcelona cu escală la Munchen. În jurul prânzului ne-am întâlnit cu toţii în aeroportul din Barcelona.

Ne-am îndreptat către hotelul unde am stat timp de două zile până la plecarea în croazieră. Încă din prima zi în care am ajuns, după ce ne-am cazat la hotel, am coborât să vizităm oraşul. Timp de două zile am vizitat multe monumente cum ar fi „Sagrada familiei“ sau parcul acvatic, unde am văzut multe specii de peşti, pisici de mare, pinguini şi rechini. Deasememnea am văzut statuia lui Cristofor Columb, Plaza de Espania, portul, parcul din Barcelona, Arcul de Triumf şi multe altele.

Barcelona este un oraş european, cu o istorie veche, un oraş mare în care erau mulţi turişti din toată lumea. Cu ocazia sărbătorilor de iarnă oraşul era frumos împodobit cu multe lumini divers colorate şi multe globuri asortate, de diferite dimensiuni. Datorită faptului că şi în perioada iernii în Barcelona temperaturile sunt ridicate, nu am văzut brazi naturali împodobiţi. Cu această ocazie am putut încerca şi degusta din mâncărurile lor specifice spaniole, cât şi mâncăruri specifice de Crăciun. După două zile de mers toată ziua pe jos, pe 30 decembrie după prânz ne-am îndreptat către portul unde acostase vaporul de croaziera cu care trebuia să mergem.

Încă de la intrarea în port am văzut vaporul „Norvegian Spirit“, un vapor mare, alb pe care era desenată o sirenă. După îmbarcare ne-am luat cardurile şi ne-am căutat camerele. După ce toţi cei circa 2000 de pasageri au fost la bordul vasului, comandantul împreună cu echipajul ne-au prezentat modul de salvare în caz de pericol. La ora 19.00 am asistat la operaţiunile de scoatere a vasului din port. Cu aceasta ocazie am văzut cum este scos sau ancorat vaporul din orice port, cu ajutorul unui pilot local care preia nava pentru a o scoate din port, el efectuând mişcările necesare datorită faptului că îi sunt cel mai bine cunoscute  adâncimea şi particularităţile portului respectiv.

După plecarea vaporului din portul Barcelona, am mers împreună cu familia să vizităm întregul vapor. Astfel am văzut că în cadrul vasului erau mai multe magazine, restaurante, piscine, săli de spectacole, bingo, cluburi, sala de fitness şi spa, sala de lectura şi artă, club de joacă pentru copii, precum şi terenuri de sport cum ar fi: fotbal şi baschet, tennis de masă şi golf, cât şi o pistă de alergat.

Am fost foarte încantaţi să observăm că atât în cadrul echipajului, cât şi a personalului de deservire, erau mulţi români, dar şi de alte naţionalitaţi. Cu toţii erau foarte amabili şi ne-au făcut să ne simţim foarte bine pe toată perioada croazierei.

Datorită faptului că urma să petrecem sărbătoarea Revelionului pe vasul de croazieră, acesta era foarte frumos împodobit mai ales la intrarea pe vas în salonul mare. Peste tot erau luminiţe, globuri, peteală şi baloane.

După două zile de navigat pe Marea Mediterană, după care am intrat în Oceanul Atlantic prin Stramtoarea Gibraltar, am acostat în portul de pe Insula Funchial, singura insulă portugheză din arhipelagul Canare. Dupaă micul dejun, ne-am grabit să coborâm în prima noastră excursie pe insula Funchial. A fost o excursie organizată în care am vizitat locuri mai greu accesibile, dar foarte frumoase, călătorind în maşini speciale de teren numite jeep. Acolo am putut vedea multe plantaţii de viţă de vie, care asigurau venitul principal al acestei insule, împreună cu turismul. Casele erau toate albe, acoperişurile erau drepte şi acolo am putut vedea flori pe care nu le mai văzusem. La sfârşitul turului în maşină, ne-am întors în centrul oraşului unde ne-am plimbat şi vizitat străduţele înguste. Acolo am putut vedea o stradă, denumită strada pictorilor, în care toate uşile caselor erau frumos pictate cu diverse subiecte.

Din Insula Funchial, vaporul a plecat spre insula Madeira, unde am ajuns a doua zi dimineaţa. Insula Madeira este o insulă spaniolă foarte frumoasă şi cu un peisaj nemaipomenit în care oamenii au încercat să menţina natura neschimbată. Aici am fost să vizităm una din cele mai mari grădini zoologice private din Europa – Loro Parque. O familie de nemţi stabiliţi în urmă cu 40 de ani au realizat una dintre cele mai frumoase grădini zoologice. Din spusele ghidului, grădina la începuturi era o grădină de păsări exotice cu multe rase de papagali din toată lumea. După care grădina zoologică a fost extinsă şi au fost aduse şi alte specii de păsări cât şi alte animale. Am putut vedea pe lângă papagali frumos coloraţi, şi de diverse dimensiuni, flamingo roz, păuni, egrete, cât şi animale cum ar fi gorile, jaguari, tigri, crocodili şi altele. Deasemenea se află un acvariu în care am descoperit specii de animale marine de pe tot globul: orci,delfini, lei de mare, pinguini imperiali cât şi tropicali, foarte multe specii de peşti. În afara vizitării grădinii zoologice am vizionat şi spectacolele cu: delfini, orci şi lei de mare.

A treia zi am acostat în insulele Tenerife, o altă insulă spaniolă, deosebită prin frumuseţea naturală. Şi aici am vizitat insula toată ziua. O altă insulă deosebită a fost insula spaniolă Arrecife, situată cel mai aproape de continentul Africa. Această insulă este vulcanică fiind situate pe un Vulcan încă active. Am fost impresionat să descopăr modul în care sunt cultivaţi strugurii. După vizitarea insulei şi am urcat la Vulcan ne-am dus să facem o excursie pe cămile. A fost o experienţă de neuitat.

Acest an este primul an în care sărbătorile de iarnă nu le-am petrecut acasă, cu datinile şi obiceiurile româneşti, dar am petrecut nişte zile deosebite alături de familia mea.